Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ankora ApS
CVR-nr. 0045990125
Meløsevej 25 3320 Skævinge
Mail: ankora@ankora.dk
Telefonnummer +45 26200231

 

Betaling

Når du handler hos os, er du altid garanteret en sikker betaling. 
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du kan benytte følgende betalingsmetoder:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Visa Debit
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa International
  • MasterCard International
  • Maestro International
  • Bankoverførsel

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Fragt & levering

Vi leverer med pakkeleverandør eller fragtmand.
 Ved lange forsendelser (over 2 meter) kan der være restriktioner på adgangsforhold, kontakt os hvis du er i tvivl.

Normalt vil din vare blive leveret inden for 6-10 hverdage, ved særlige omstændigheder f.eks specialfremstillinger, kan leveringstid være længere.
 Vi anfører estimeret leveringstid ud for varen i webshoppen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ankora@ankora.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: varer over 2m i længden inklusiv indpakning.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 450,-
Da Ankora markiseben fremstilles individuelt efter kundens mål og specifikationer, betragtes varen som specialfremstillet i henhold til forbrugeraftaleloven.
Ved annullering eller fortrydelse af et køb forbeholder Ankora sig derfor retten til at fratrække 20 % af købssummen til dækning af produktions- og administrationsomkostninger.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
 Hvis du har lavet fejl i bestilling kontakt os på ankora@ankora.dk  så finder vi en løsning.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Ankora ApS
Meløsvej 25
3320 Skævinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. mod forudgående aftale

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Varer købt af erhvervsdrivende er ikke omfattet af fortrydelsesret.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Ankora ApS
Meløsvej 25
3320 Skævinge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salg@ankora.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi opbevarer personoplysninger i op til 5 år.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på ankora.dk er Ankora ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ankora@ankora.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15/10-2025

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular